mięśnie dna miednicy po porodzie

mięśnie dna miednicy po porodzie

Z reguły z komplikacjami z mięśniami dna miednicy borykają się panie po porodach, jednakowoż zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za szansę wstrzymywania potrzeb fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeśli jednakże na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom wolno wybitnie prędko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najporządniej codziennie. Wtedy wolno liczyć na w gruncie rzeczy imponujące efekty.
Istnieje możliwość umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie treningi, by były jak w najwyższym stopniu skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe ćwiczenie, które bazuje na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najlepiej robić to w pozycji leżącej, a z niekiedy również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch w czasie ćwiczeń powinny być gruntownie rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane w czasie rozkurczania mięśni, powoli. Ważne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze rezultaty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, ale najpoprawniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy czasem wstydzą się mówić o swoich przeszkodach bardziej niż kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają należytych efektów, najpoprawniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *