jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

W większości wypadków z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, lecz zdarzają się także mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w szczególe odpowiadają za szansę wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeśli jednakże na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, nieodzowna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że to naturalnie dzięki słusznym ćwiczeniom wolno bardzo szybko wrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Wybitnie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najodpowiedniej na co dzień. W owym czasie można liczyć na faktycznie imponujące efekty.
Istnieje możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, żeby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek rekomenduje się proste trening, które bazuje na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z w pewnych momentach też w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej aniżeli one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch w czasie ćwiczeń powinny być całkowicie rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a w następnej kolejności wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, niemniej jednak najodpowiedniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy nieraz wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają właściwych efektów, najpoprawniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *